Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zážitkově pedagogické učení a možnosti jeho využití u klientů výchovného ústavu
ZELNÍČEK, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití zážitkově pedagogického učení u klientek výchovného ústavu, jakož to jednoho z typů školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Teoretická část práce je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se zabývá legislativním rámcem ústavní výchovy v České republice a dělením na jednotlivé typy školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Druhá kapitola se zaměřuje na poruchy chování, jejich charakteristiku a dělení. Ve třetí kapitole je popsána reedukace a resocializace, jako cíl veškerých převýchovných procesů. Poslední kapitola definuje zážitkově pedagogické učení. Praktická část bakalářské práce popisuje tvorbu, organizaci, realizaci a vyhodnocení víkendového pobytu pro skupinu klientek výchovného ústavu založeného na principech zážitkově pedagogického učení. Výsledkem je zpracovaný metodický materiál, který je možné využívat k přípravě a organizaci dalších podobných pobytů. Zpracování výzkumné části bakalářské práce proběhlo na základě kvalitativního typu výzkumu, metody dotazování, techniky pozorování, polostrukturovaných rozhovorů s vybranými klientkami a sekundární analýze dat. Závěr práce se zabývá vhodností využití metod zážitkově pedagogického učení u víkendových pobytů pro klientky výchovného ústavu a o pozitivech a negativech, které přináší realizace takovéhoto typu pobytu. Jelikož se na tvorbě, organizaci, realizaci a vyhodnocení podobných pobytů pravidelně podílím jako vychovatel pracující již delší dobu v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, dovolím si tvrdit, že výsledek výzkumného šetření je převážně pozitivní.
Zážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postižením
PLOJHAROVÁ, Kateřina
Tématem mé bakalářské práce bylo Zážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postižením. V teoretické části bakalářské práce jsem se zaměřila na historii tělesného postižení v Čechách, na zdravotní a tělesné postižení, na vzdělávání a práva osob s tělesným postižením, na zážitkově pedagogické učení a jeho prvky a na nestátní neziskové organizace. V praktické části bakalářské práce jsem se zaměřila na definování cílů, na metodiku a na vlastní výsledky. Prvním cílem praktické části bylo zmapovat nabídku a realizaci volnočasových aktivit pro osoby s tělesným postižením v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zjistit u vybraných nestátních neziskových organizací, zda realizují aktivity zaměřené na zážitek. Ve výzkumné části byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazníku vlastní konstrukce. Výzkum proběhl v měsících březen a duben roku 2011 v nestátních neziskových organizacích, které se zabývají volnočasovými aktivitami u osob s tělesným postižením v Jihočeském kraji. Celkem bylo osloveno 15 nestátních neziskových organizací a ochotno se podílet na výzkumu bylo 8. Výsledky výzkumu ukázaly, že pět nestátních neziskových organizací z osmi realizují volnočasové aktivity pro osoby s tělesným postižením a z toho jedna okrajově a jednorázově, zbytek oslovených organizací se tj. dvě se zabývají jiným druhem postižení a jedna se zabývá poradenstvím. Volnočasové aktivity zaměřené na zážitkově pedagogické učení realizuje DC ADRA, 1. Centrum zdravotně postižených jižní Čechy, Rodinné centrum Rozárka, Sdružení postižené dítě. Stanovené cíle byly zodpovězeny. V diskusi najdeme rozbor výsledků a porovnání výsledků s teorií. V závěru najdeme shrnutí celé bakalářské práce. V práci je uveden ucelený přehled o nestátních neziskových organizacích v Jihočeském kraji, které pracují s osobami s tělesným postižením a realizují aktivity zaměřující se na zážitek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.